«Πυλώνες Ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης Μεταφορές – Ενέργεια – Εξωστρέφεια» – Money Show 2015

Οι αναπτυξιακές προοπτικές των σημαντικότερων παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, αποτέλεσαν το αντικείμενο της καταληκτικής εκδήλωσης του Money Show, που ολοκληρώθηκε σήμερα το βράδυ στη συμπρωτεύουσα.

Ο κ. Δημήτρης Σαμαράς, Πρόεδρος του ομίλου εταιρειών Σαμαράς & Συνεργάτες, επισήμανε πως απαιτείται ένα Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης της χώρας και της πόλης σε τομείς, όπως ο τουρισμός, ο πρωτογενής τομέας, οι νέες τεχνολογίες κα..

Ακόμη, σημείωσε πως χρειάζεται η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα μόνιμο ετήσιο φόρουμ, το οποίο θα δίνει τις αναπτυξιακές κατευθύνσεις της πόλης και θα θίγει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει.

Στο πλαίσιο αυτό, η σημερινή καταληκτική εκδήλωση, την οποία και συντόνισε ο κ. Δημήτρης Σαμαράς, περιέλαβε την κατάθεση των απόψεων και των σχεδίων από τους κυρίαρχους φορείς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Έτσι, στο βήμα της εκδήλωσης βρέθηκαν οι διοικήσεις του ΟΛΘ, του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, της ΔΕΘ-Helexpo, του ΣΕΒΕ και της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης.

 

ΟΛΘ

Σε φάση κατάρτισης βρίσκεται το master-plan του λιμένα Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ κ. Ιωάννης Παντής, δηλώνοντας πως γι’ αυτό θέλουμε να ακούσουμε και τις απόψεις όλων των παραγωγικών φορέων της πόλης.

«Από το 2005 έως σήμερα έχουμε μία μεγάλη άνοδο των κερδών του λιμανιού, ήμαστε το πιο κερδοφόρο λιμάνι της χώρας. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων και μειώθηκε και το κόστος» είπε ο κ. Παντής, ο οποίος σημείωσε ωστόσο πως ο σχεδιασμός ανάπτυξης του λιμένα δεν είναι αυτός που θέλουμε.

Μάλιστα έκανε ειδικά λόγο για την 6η Προβλήτα, λέγοντας πως το ΤΑΙΠΕΔ απαγόρευσε να γίνει η επένδυση, ενώ υπογράμμισε πως αυτό ήταν το μεγαλύτερο έγκλημα που έγινε εις βάρος της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο αυτό, συνέχισε ο κ. Παντής, στο master-plan του ΟΛΘ θα προβλεφθεί η έναρξη της επένδυσης της 6ης Προβλήτας.

Επιπλέον, ο ίδιος επισήμανε πως «θέλουμε να βελτιώσουμε τη σύνδεση με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Δεν έχει γίνει εφικτό τόσα χρόνια να γίνει 500 μέτρα δρόμος για να διώχνει το λιμάνι απευθείας τα φορτηγά στους μεγάλους οδικούς άξονες. Θα δούμε τον Περιφερειάρχη γι’ αυτό το θέμα».

Ο Πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ δήλωσε ακόμη πως «και στο λιμάνι θα ακολουθηθεί η μεγάλη εικόνα, η οποία παίζεται στη διαδικασία διαπραγμάτευσης. Θα ακολουθήσουμε την κυβερνητική πολιτική. Θα γίνει το λιμάνι ακόμη καλύτερο στη μεγάλη εικόνα όμως. Η μεγάλη εικόνα καθορίζει τα επιμέρους».

Επιπλέον, προανήγγειλε πως θα ενεργοποιηθεί άμεσα το συμβούλιο των χρηστών του λιμανιού και θα εμπλακούν και όλοι οι φορείς της πόλης σε μία διαδικασία υποστήριξης του λιμένα και κοινών πορειών.

Τέλος, δήλωσε πως είναι απαραίτητο να αυξηθεί η κίνηση των κρουαζιεροπλοίων, ενώ το λιμάνι οφείλει να προσφέρει και ένα κοινωνικό μέρισμα από τις δραστηριότητές του.

 

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Από την πλευρά του ο κ. Αχιλλέας Τοπούζας, Αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης, τόνισε πως το 2015 το αεροδρόμιο θα προσεγγίσει τα 6 εκατομμύρια επιβάτες.

Όσον αφορά στα έργα στο αεροδρόμιο, η επέκταση του αεροδιαδρόμου 10-28 προς τη θάλασσα θα παραδοθεί στο τέλος του 2016, ενώ ο νέος αεροσταθμός με δυνατότητα διακίνησης 8 εκατομμυρίων επιβατών, ματαιώθηκε ως έργο το 2005.

 

ΔΕΘ-Helexpo

Για το μέλλον του εθνικού εκθεσιακού φορέα μίλησε ο Πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, λέγοντας πως το 2014 η εταιρεία κατέγραψε σημαντική λειτουργική κερδοφορία, ενώ η επισκεψιμότητα σε όλες τις εκθέσεις προσέγγισε πέρσι το ένα εκατομμύριο άτομα.

Όσον αφορά στις νέες πρωτοβουλίες της εταιρείας, είπε πως το Εργοστάσιο & Μουσείο Σοκολάτας θα μεταφερθεί τον Οκτώβριο στην Αθήνα, ενώ υπάρχει ζήτηση να μεταφερθεί το project και σε άλλες πόλεις.

Τέλος, σημείωσε πως η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo θα συζητήσει με την αντίστοιχη του ΟΛΘ για τη δημιουργία ενός σημείου μετεπιβίβασης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να εξυπηρετούνται οι εκθέτες και οι επισκέπτες της ΔΕΘ.

 

Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος

Στην ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε αρχικά ο κ. Κυριάκος Λουφάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Ο κ. Λουφάκης τόνισε πως «δυστυχώς δεν εκμεταλλευόμαστε το λιμάνι όπως πρέπει. Οι καθυστερήσεις στην αξιοποίηση του λιμανιού μας κάνουν να κινδυνεύουμε να χάσουμε οριστικά το παιχνίδι. Εάν ο Πειραιάς σταθεί στα πόδια του καλά, θα χάσει δύναμη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εάν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βελτιωθεί και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχει προλάβει να ενδυναμωθεί, θα χάσει οριστικά το παιχνίδι από τον Πειραιά».

Ακόμη, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ υπογράμμισε την ανάγκη ανάπτυξης της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών, ενώ έκανε λόγο για τη θέσπιση φορολογικών και άλλων κινήτρων για να φέρουν στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα ξένες εταιρείες τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης τους.

Τέλος, ο κ. Λουφάκης μίλησε και για τις εξαγωγές των αγροτοδιατροφικώνπροιόντων, σημειώνοντας  πως αυτό που λείπει από τις εξαγωγές είναι η προστιθέμενη αξία.

 

Εταιρεία Παροχής Αερίου Θεσσαλονίκης

Ο κ. Λεωνίδας Μπακούρας, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα έργα των μεγάλων αγωγών φυσικού αερίου, που κάποιοι θα περάσουν και από την περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας.

Τέλος, έκανε λόγο για τις επενδύσεις που συνεχίζονται από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης για την επέκταση του δικτύου της.

 

Την εκδήλωση άνοιξε ο κ. Χρήστος Σαραντόπουλος, Πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας μετέφερε ο κ. Αλέξανδρος Θάνος, ενώ από την πλευρά της χορηγού Eurobank χαιρέτισε την εκδήλωση η κα. Κωνσταντία Παπαποστόλου, διευθύντρια δικτύου καταστημάτων Βορείου Ελλάδος της τράπεζας.

Το Money Show Θεσσαλονίκης 2015 ολοκληρώθηκε σήμερα με πάνω από 120 εκδηλώσεις, τις οποίες πραγματοποίησαν σημαντικοί φορείς και οργανισμοί, ενώ ζωηρή ήταν και η παρουσία της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας.

Τη συνδιοργάνωση του πολυσυνεδρίου Money Show είχαν το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, o όμιλος εταιρειών Σαμαράς & Συνεργάτες και η ExcessAdvertising, ενώ η διοργάνωση είχε τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην Μακεδονίας – Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

LOCATION

  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

  • 26ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 43, LIMANI CENTER

  • T.K. 546 27

  • ΑΘΗΝΑ

  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 10, ΣΥΝΤΑΓΜΑ

  • T.K. 106 71

CONTACT

tw
fb
samaras