Marketing, Εμπορίου, Επιχειρηματικότητας, Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Αγορών.

Οικονομολόγος, ΜΒΑ, Υπ. Διδάκτωρ Marketing Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Ph.D)

Chief Marketing Officer «Lever -Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ».

ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Είναι κοινή παραδοχή στον εμπορικό κόσμο της χώρας ότι η περίοδος περίπου από το 2008 και μετά σημαδεύεται από συνεχόμενα οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά και γεωπολιτικά γεγονότα που επιφέρουν κρίσεις με αποτέλεσμα την συνεχή μείωση της δραστηριότητας ιδιαίτερα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την συρρίκνωση της επιχειρηματ       ικότητας σε Τοπικό Επίπεδο.  Πρώτα η μεγάλη χρηματοοικονομική κρίση της Lehman Brothers στις ΗΠΑ και η μεταφορά της σε κρατικές οντότητες με πρώτη αυτή της Ελλάδος με την γνωστή Ελληνική Κρίση και τα Μνημόνια, κατόπιν η Υγειονομική-Κοινωνική κρίση Covid-19 με τις συνεχόμενες μεταλλάξεις και τα lockdowns-κλεισίματα της Αγοράς για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η κρίση στην Εφοδιαστική αλυσίδα συνέπεια της Covid και τώρα η Γεωπολιτική κρίση με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ακόλουθη  Ενεργειακή κρίση, ο Στασιμοπληθωρισμός και η ίσως επερχόμενη Επισιτιστική κρίση.  Όλα τα ανωτέρω χρωματίζουν μία αρνητική εικόνα για την Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα σε Τοπικό Επίπεδο.

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ

Πως λοιπόν οι Τοπικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις θα γίνουν αρκετά ανθεκτικές (Resilient) για να μπορούν να αντιμετωπίζουν ανάλογες κρίσεις και φαινόμενα ?

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η απάντηση είναι μέσω δημιουργίας Σύγχρονων  Ψηφιακών Πολυκαναλικών Αγορών με Συνέργειες μεταξύ των Επιχειρήσεων και Κοινές Δράσεις.

Σχετικά παραθέτουμε το Βελτιστο Παράδειγμα – Best Practice του AGORA ATHENS στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας.

AGORA ATHENS:  ΤΟ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (BEST PRACTICE) ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ OPEN MALL ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΕΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, LEVER AE)

Είναι κοινή παραδοχή στο Marketing ότι οι Κινητήριες Δυνάμεις (Driving Forces) πίσω από τις σύγχρονες Αγορές είναι:

  • Οι Νέοι (Millennials & Gen Z)
  • Το Branding & το Πολυκαναλικό Marketing (Omnichannel Marketing)
  • Η Νέα Ψηφιακή Τεχνολογία σε όλες τις μορφές της (AI, AR, VR, NFT’S, Blockchain) και όπως αυτές εφαρμόζονται και επηρεάζουν τις επιχειρήσεις, τον καταναλωτή και την Λιανική.

Στόχος:  Τόνωση της Επιχειρηματικότητας και Αύξηση της Απασχόλησης μέσω της Βελτίωσης της παρεχόμενης Αγοραστικής Εμπειρίας στις Αγορές-Στόχους

Με στόχο την τόνωση της επιχειρηματικότητας και την αύξηση της απασχόλησης μέσω της βελτίωσης του παράγοντα Αγοραστική Εμπειρία το Master Plan Πλάκα-Μοναστηράκι του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, σε συνεργασία με την ΕΑΤΑ του Δήμου Αθηναίων και την Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ μέλος του Ομίλου «Σαμαράς και Συνεργάτες ΑΕ», επικεντρώνει στους εξής 12 πυλώνες:

  1. Καταγραφή της Παρούσης Κατάστασης στην Αγορά με ταυτόχρονη καταγραφή των Απόψεων-Τάσεων των Επιχειρηματιών της Περιοχής καθώς και του Οράματός τους για την Αγορά τους (Mission and Vision Analysis)
  2. Περιγραφή των Εξωτερικών Δυνάμεων που επηρεάζουν την Αγορά (PESTLE Analysis of Political, Economic, Societal, Technological, Legal and Environmental Factors)
  3. Κατανόηση των Εσωτερικών Δυνάμεων και Αδυναμιών της Αγοράς αλλά και των Εξωτερικών Απειλών και Ευκαιριών που το Εξωτερικό περιβάλλον θέτει (SWOT Analysis) που θα οδηγήσουν στην Διαμόρφωση της Τελικής Στρατηγικής.
  4. Τμηματοποίηση της Αγοράς και Ανάλυσης των Αγορών Στόχων (Segmentation and Target Market Analysis), Δημιουργία Consumer Profiles (Καταναλωτικών Προφίλ).
  5. Μορφοποίηση Τελικού Στρατηγικού Πλάνου Marketing
  6. Μελέτη Branding – Δημιουργία Εικόνας και Ταυτότητας (Νέο όνομα, Λογότυπο και Σλόγκαν).
  7. Επικοινωνιακή Στρατηγική και Πλάνο Προώθησης και Προβολής με Ανάλυση Σεναρίων (Συνέργειες με ΕΟΤ, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Λιμάνι Πειραιά, κα)
  8. Προτάσεις για Loyalty – Προγράμματα Πιστότητας Καταναλωτών
  9. Προμελέτη Παρέμβασης στο Δημόσιο Χώρο (Δάπεδα, Φωτισμός, Σκίαση, Χώροι Πρασίνου, Τοπόσημα, κλπ)
  10. Προμελέτη Παρέμβασης στον Ιδιωτικό Χώρο (Ανάλυση 3 τύπων καταστημάτων-Τουριστικό, Κοσμηματοπωλείο, Εστίαση- και βασικές παρεμβάσεις στις προσόψεις τους)  
  11. Λύσεις Τεχνολογίας (Wifi, Virtual Walkthrough, Δημιουργία Πλατφόρμας Προβολής και Διασύνδεσης Επιχειρήσεων)
  12. Διασύνδεση με Όμορες Αγορές και Δημιουργία Cluster Επιχειρήσεων για την μελλοντική Διοίκηση των Αγορών.

Tα αναμενόμενα Αποτελέσματα είναι:

  • Αύξηση της Απασχόλησης στο Κέντρο της Αθήνας
  • Βελτίωση της Ανταγωνιστικότητας των Επιχειρήσεων
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Επιχειρήσεων
  • Αύξηση των Πωλήσεων των Επιχειρήσεων και της Μέσης Απόδειξης Λιανικής
  • Αύξηση της Κίνησης στην Αγορά (Market Traffic)
  • Προσέλκυση των Νέων στην Αγορά
  • Αύξηση των παρεχόμενης Αγοραστικής Εμπειρίας στους Τουρίστες και Έλληνες επισκέπτες.

Η ανακοίνωση του Δημάρχου Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη, για την υπερψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο, της προκήρυξης Ανοικτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την Αναβάθμιση του Δημοσίου Χώρου στο Agora Athens (Εμβληματικές Περιοχές  Πλάκας και Μοναστηρακίου) δείχνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη του Δήμου στην δυναμική που έχει πάρει το Εργο, μετά την εκπόνηση του Master Plan, την μελέτη και το νέο Ονομα, Λογότυπο, Εικόνα & Ταυτότητα – Branding – της περιοχής, το Wifi και την Δημιουργία Πλατφόρμας διασύνδεσης των Επιχειρήσεων καθώς και της σημαντικής προόδου που έχει συντελεστεί σε επίπεδο προετοιμασίας και προμελετών καθώς και την βούληση του Δημάρχου για την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού project για την αναβάθμιση των Αγορών στο κέντρο της Αθήνας, σε μία εποχή εξόδου από την Πανδημία και προσδοκιών για μία εξαιρετική Τουριστική σαιζόν τα έτη 2022 και 2023 για την Αθήνα και την Ελλάδα γενικότερα.

Χρειάζεστε βοήθεια;