Ο εσωτερικός έλεγχος, όπως ορίζεται στα διεθνή πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου, συνιστά μια λειτουργία επαγγελματικής και ανεξάρτητης αξιολόγησης, η οποία παρέχει πληροφόρηση και συμβουλευτική για τις πρακτικές και δραστηριότητες της διοίκησης, στο επίπεδο του υπουργείου/οργανισμού. Συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής αποτελεσματικότητας και απόδοσης των κυβερνητικών λειτουργιών, στη διαφάνεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων προσφέροντας στα ανώτατα διοικητικά στελέχη και στους αιρετούς δημόσιους αξιωματούχους διασφάλιση σχετικά με το σχεδιασμό και τη λειτουργία των διαδικασιών διακυβέρνησης, διαχείρισης των κινδύνων και ελέγχου εντός των οργανισμών τους.
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ
- Σύμφωνα με το νόμο 4795/ 2021 οι ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού υποχρεούνται έως την 15/03/2025 σε σύσταση μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου ούτως ώστε να υπάρχει τεκμηριωμένη έλεγχος των λειτουργικών και χρηματοοικονομικών/δημοσιονομικών κινδύνων τους έπειτα και της παύσης των προληπτικών ελέγχων σε σύνολο δαπανών των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.
- Επόμενος βασικό ζήτημα είναι η σταδιακή και προγραμματισμένη εγκαθίδρυση Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου και η αποτελεσματική λειτουργία δικλείδων επίλυσης των προαναφερθέντων κινδύνων σύμφωνα με τις οδηγίες της εθνικής αρχής διαφάνειας, τον προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου και της Επιτροπής COSO καθώς και της στοχοθεσίας της διοίκησης του ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.
ΛΥΣΕΙΣ
- Ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνικών και εργαλείων τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην αποτελεσματική ανάπτυξη Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου, στην εναρμόνιση της κουλτούρας του ΟΤΑ Α’ και Β” βαθμού με τα νέα πρότυπα και αρχές λειτουργίας που επιβάλλεται από το Να 4795/2021 και έχει σημαντική εμπειρία στις τεχνικές διαβουλεύσεις μεταξύ των ελεγχόμενων, της διοίκησής και της ομάδας των ελεγκτών του ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.
- Ταυτόχρονα τα εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη της εταιρείας διαθέτουν την εμπειρία και το τεχνικό υλικό ούτως ώστε αρκετά γρήγορα να συμβουλέψουν και να εκπαιδεύουν τον επικεφαλής της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, όπου υπάρχει διαθέσιμος, ή να τον αντικαταστήσει σε περίπτωση απόφασης του ΟΤΑ Α’ και Β’ περί αδυναμίας στελέχωσης της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
- Επωφελής συμμόρφωση στη Νομοθεσία για τον ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και σημαντική συμβολή στην αποτελεσματική εταιρική διακυβέρνηση του ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού με τα πιο σύγχρονα εργαλεία και τις επιταγές του Νόμου αναφορικά με τον Εσωτερικό Έλεγχο.